Maşina a primit un facelift şi multă tehnologie care o diferenţiază faţă de adversarele din clasa sa.
Volkswagen Passat a ajuns la cea de-a 7-a generaţie. Din 1973, de cînd a ieşit din fabrică prima maşină, s-au vîndut peste 15 milioane de unităţi. Maşina a primit un facelift anul trecut, la 5 ani după apariţia ultimului model. E clar, nu seamănă una cu cealaltă. Noul Passat seamănă cel puţin din faţă cu Phaeton, nava amiral a celor de la Volkswagen. Germanii din Wolfsburg au venit cu un motor de 2.0 litri, diesel şi 140 CP. Propulsor celebru printre clienţi, dar care acum respectă toate normele de poluare şi, bineînţeles, consumă şi mai puţin. Cei care l-au făcut spun că s-a diminuat consumul cu 18%.
Cu un cuplu motor de 320 Nm care se simte în largul său pe porţiunea cuprinsă între 1.750 şi 2.500 de rotaţii pe minut. Se simte puterea, dar nu e maşină cu pretenţii sportive. Nemţii n-au glumit, iar consumul este fantastic de mic: un pic peste 5 litri de motorină la 100 km parcurşi!. Toate motoarele diesel sînt dotate cu funcţia "Start& Stop".
Passat-ul are o ţinută de drum extrem de corectă. Se aşază bine în viraje, iar pe autostradă se simte cel mai bine. Suspensia absoarbe fără probleme denivelările din asfalt. Şoferul poate opta pentru 3 moduri fiindcă Passat-ul are o suspensie adaptivă: Confort, Normal şi Sport. În cazul ultimei variante, suspensia devine rigidă.
20.393 de euro (TVA inclus) costă noul VW Passat în varianta 1.4 TSI, 122 CP, benzină, echiparea Trendline
Adversari
Mazda 6
Opel Insignia
Toyota Avensis
VW Passat, 2.0 TDI, 140 CP
Preţ 26.284 euro (TVA inclus)
Performanţe
0-100 km/h 9,8 s
Viteză maximă 209 km/h
Consum mixt 4,6 l/100 km
Date tehnice
Capacitate 1.968 cmc
Putere