*Material motivaţional pentru jucătorii din naţionala de fotbal: cum le poate fi influenţată cariera prin calificarea la Cupa Mondială. Nu doar fotbalul ar fi pe plus, ci şi alte domenii de activitate
*Berarii ar avea şi ei mult de câştigat
Dincolo de miza pur sportivă, meciul de mâine are şi o puternică semnificaţie financiară. Jucătorii, federaţia, publicitarii şi producătorii de bunuri de consum ar putea câştiga considerabil din prezenţa tricolorilor la Cupa Mondială.
1. Jucătorii. Mircea Sandu le-a promis fotbaliştilor jumătate din cei 9,6 milioane de euro pe care FIFA îi va aloca FRF pentru calificarea la Cupa Mondială. Pe lângă aceşti bani, cota tricolorilor va creşte considerabil, astfel că ar putea să ajungă în atenţia unor cluburi mari sau să câştige mai bine decât până acum. De câştigat vor avea şi agenţii lor. „O calificare ar fi o mare realizare de grup, dar unui jucător care e deja monitorizat de un club mare i-ar creşte cota dacă ar confirma şi la turneul final”, spune impresarul Lucian Marinescu.
2. Federaţia. FRF va rămâne cu jumătate din suma de la FIFA (4,8 milioane de euro), dar mai important este faptul că va deveni din nou un partener căutat de firmele mari. În ultimii ani, sponsorii au fugit de naţionala de fotbal. De asemenea, vor mai veni bani din bonusurile de la meciurile amicale şi din activitatea de marketing. FRF şi-ar putea asigura din calificare bugetul pe următorii doi-trei ani.
3. Publicitarii şi partenerii lor. „Piaţa de publicitate va creşte cu până la 20 la sută”, este prognoza specialiştilor de la Ziarul Financiar. Pe timpul Euro 2008, ultimul turneu final la care tricolorii au fost prezenţi, TVR îşi făcuse calcule pentru spoturi pentru care primea 10.000 de euro pentru 30 de secunde. Publicaţiile (print şi online) vor avea de asemenea creşteri la capitolul venituri.