Consumul de motounelte, cum ar fi motoferastraiele si uneltele de gradinarit, a inregistrat anul trecut o crestere de circa 15-20%, pana la circa 140-150 de milioane de euro, datorita dezvoltarii pietei de produse de gradinarit, care au inregistrat o accelerare a cererii in ultimii ani. Grupul Andreas Stihl, unul dintre cei mai importanti producatori de utilaje din lume, estimeaza o stagnare a cererii anul acesta, pe fondul conditiilor economice nefavorabile.
Grupul german Stihl, cu afaceri anuale de peste doua miliarde de euro, a inregistrat anul trecut pe piata romaneasca o crestere de 20% a vanzarilor, pana la circa 28 de milioane de euro, la toate grupele de produse, datorita dezvoltarii pietei locale si a extinderii retelei nationale de distributie.
"Anul trecut piata a avut o crestere buna la produsele de gradinarit, inclusiv la motocoase, masini de tuns iarba si motocultivatoare. In ceea ce priveste motoferastraiele, vanzarile au stagnat din cauza efectelor crizei globale, efecte care s-au simtit si la noi in utimul trimestru al anului", a declarat Ioan Mezei, directorul general al Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locala a grupului Andreas Stihl.
Produsele de gradinarit au castigat teren in ultimii ani, odata cu dezvoltarea interesului romanilor pentru activitatea de gradinarit, ajungand in 2008 sa aiba o pondere de circa 30% din totalul pietei de utilaje, iar tendinta de crestere se va mentine. In ceea ce priveste anul acesta, vanzarile din primul trimestru au fost in continuare afectate de scaderea cererii de motoutilaje, insa reprezentantii Stihl estimeaza o revenire in urmatoarele trei-sase luni.
"Nimeni nu stie care va fi evolutia pietei, dar incercam chiar si in conditiile actuale sa ne imbunatatim cota de piata. Suntem pregatiti si pentru un volum de vanzari mai redus, fara sa intampinam dificultati", afir