Pastele, cartofii şi ouăle s-au scumpit cu peste 15% în februarie comparativ cu luna anterioară, arată Indicele Alimentar al ZF, calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală.
Analiza ZF arată că, per ansamblu, preţurile cumulate ale celor 15 produse luate în calcul au crescut în perioada ianuarie-februarie 2012 cu 4,4%, la 99,6 lei. Din întreg coşul de produse cea mai mare creştere a fost înregistrată de ouă, al căror preţ a înregistrat un avans de 36%. Ziarul Financiar culege în fiecare lună preţurile pentru un coş de 15 produse de bază din două hipermarketuri din Capitală. Pe baza acestor date ZF analizează evoluţia lunară a preţurilor pentru un coş de consum ce are o valoare de aproximativ 100 de lei.
"Îmi fac cumpărăturile la sfârşit de săptămână într-unul din marile magazine din Capitală. De la începutul acestui an nu am simţit nicio reducere de preţ, chiar simt că umplu coşul de cumpărături de fiecare dată cu produse similare, iar la casă preţul final este în creştere", a spus Mădălina E. (25 de ani), inginer electronist din Bucureşti.
Creşterile de preţ au venit şi în contextul în care România a fost lovită în luna februarie de temperaturi extreme. Sudul ţării a fost blocat mai multe zile din cauza viscoulului, şcolile au avut lacăte pe uşi, zeci de drumuri au fost blocate, iar o parte din cursele aeriene interne s-au anulat. Retailerii au fost însă printre puţinii care au câştigat de pe urma zăpezilor, în condiţiile în care românii s-au înghesuit în magazine pentru a-şi face provizii ca pentru "un al doilea Crăciun". În urmă cu o lună un oficial al lanţului Cora explica pentru ZF că vânzările a trei hipermarketuri din Capitală au crescut în primele zile ale lunii februarie cu mai mult de 100% faţă de ultima saptămână din luna ianuarie, dar şi că oamenii s-au orientat către produsele uşor stocabile, în speţă lapte, ouă,