Guvernul cheltuieşte 1,6 milioane lei pentru mobilizarea la urne. Despre sistemul de vot românii sunt trimişi să înveţe de pe site-ul BEC. Sursa: Agerpres
Guvernul face publicitate alegerilor de pe 30 noiembrie fără a pomeni însă nimic despre votul uninominal. Pentru a atinge această performanţă, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), aflată în subordinea executivului, pune la bătaie aproape 1,6 milioane lei, aproximativ jumătate de milion de euro. Aproape 1,5 milioane merg pe serviciile de publicitate, care constau în achiziţionarea de spaţiu media şi difuzarea spoturilor TV şi radio, precum şi bannere internet. Potrivit SC Imager - The Image Creator SRL, firma căreia i-a fost atribuit acest contract, prin licitaţie deschisă, pe perioada derulării campaniei, 18-27 noiembrie, vor fi difuzate, în medie, 52 de spoturi TV pe zi şi 24 de spoturi audio, pe principalele posturi de radio şi televiziune naţionale.
Pentru partea de creaţie a clipurilor s-au dat aproape 100.000 de lei, de contract ocupându-se SC Danimated Studio SRL.
Informare indirectă
Clipul difuzat la televiziuni îi înfăţişează pe mai mulţi cetăţeni povestind ce vor face duminică, 30 noiembrie - „merg cu prietenii la club“, „la film“, „citesc o carte“, „merg la mall“. În partea a doua a filmuleţului de 30 de secunde, toţi cei intervievaţi dau asigurări că se vor duce la vot. Clipul se încheie cu un îndemn mobilizator: „Duminică, 30 noiembrie, votează, alegerea ta contează“. Nici o referire la faptul că pe 30 noiembrie au loc, în România, pentru prima dată, alegeri în sistem uninominal. Un conţinut similar îl au şi clipurile difuzate la radio. Totuşi, potrivit unui comunicat al ASG, campania are în vedere şi creşterea gradului de informare a cetăţenilor cu privire la noul sistem de votare uninominal „prin trimiterea, prin intermediul bannerului, cătr