Veniturile companiei Central European Media Enterprises (CME) care deține Pro TV în România au fost în scădere cu 30 de milioane de dolari în primul trimestru al lui 2013 comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Cu toate acestea, declinul a fost mai „rezervat” în România față de alte țări în care compania operează. Țara noastră a devenit cea mai profitabilă pentru CME, înregistrând cele mai mari venituri din regiune, după scăderea abruptă înregistrată de Cehia.
Paginademedia.ro prezintă în continuare rezultatele financiare din perioada ianuarie – martie 2013 ale Central European Media Enterprises, compania care deține Pro TV SA.
Per total, CME a avut venituri de 137 de milioane de dolari pe întreaga regiune, în scădere cu aproximativ 30 de milioane de dolari față de primul trimestru din 2012. OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare) a ajuns pe minus: 20,6 milioane de dolari. În primele trei luni ale lui 2012 OIBDA era de 14 milioane de dolari.
În România, CME operează posturile Pro TV, Pro TV Internațional, Acasă TV, Pro Cinema, Acasă Gpșd, Sport.ro, MTV România, Pro TV Chișinău și Acasă Moldova. Operațiunile TV ale CME în România au atras în primele trei luni ale lui 2013 venituri nete de 42 de milioane de dolari, fiind țara care a adus cele mai mari venituri dintre toate cele în care CME este prezentă.
Creșterea prețurilor la publicitate și a prețurilor percepute companiilor de cablu au dus la reacții diferite din partea companiilor de media și a clienților publicitari. Companiile din Cehia, țara care aducea până acum cele mai mari venituri CME-ului, au reacționat dur la aceste decizii, motiv pentru care și veniturile au înregistrat o scădere abruptă de peste 20 de milioane de dolari.
Adrian Sârbu, președinte și CEO la Central European Media Enterprises: „2013 este anul reacțiilor curajoase pentru a restab