"Reabilitarea serviciilor primariei si eficientizarea acestora este practic o solutionare care pleaca de la respectul cuvenit contribuabilului si asumarea unui raport firesc in care primaria si aparatul administrativ local este in subordinea iesenilor. Ei au tot dreptul de a beneficia de servicii prompte, amabile si de calitate, la fel cum au dreptul de a cunoaste in detaliu cum sunt gestionati banii comunitatii", a declarat Vasile Spiridon Danale, candidatul PNTCD la functia de primar al Iasului.
In opinia lui Danale, desi primaria are acum o organigrama stufoasa cu 694 de salariati, 12 directori si 48 de sefi de servicii, functionalitatea serviciilor acestei institutii publice este viciata de un exces birocratic, de o lipsa de transparenta si chiar de pusee de secretomanie. Pe orice act eliberat de primarie isi pune semnatura o intreaga suita de functionari, pana la semnatura primarului. De aceea, sunt foarte frecvente cazurile in care solicitarilor iesenilor nu li se raspunde la termen. Mai mult, un studiu recent asupra birocratiei administrative retinea ca unei firme ii sunt consumate 120 de zile de munca si 28 de milioane de lei pentru a fi la dispozitia organelor de control si a pregati documentele solicitate. De asemenea, obtinerea vizei anuale de functionare pentru o firma presupune parcurgerea unui traseu birocratic cu pana la 20 de noduri, avizari si aprobari prealabile.
Optiunile candidatului taranist vizeaza, in special, doua directii de abordare a acestei chestiuni. In primul rand, este nevoie de o analiza atenta a structurii de personal si identificarea organigramei de eficienta maxima, concomitent cu o dinamizare calitativa a serviciilor publice proprii, plecand de la respectul cuvenit cetateanului. In al doilea rand, trebuie promovata eficienta si transparenta gestionarii banilor publici, si in acelati timp o atenta evaluare a priori