Pentru a menţine cât mai mult timp un angajat în companie, mai ales atunci când vine vorba de un angajat foarte bun şi bine pregătit, trebuie să înveţi să îi câştigi încrederea. Atunci când atât şeful cât şi compania îndeplinesc toate aşteptările angajaţilor, atunci putem vorbi despre fidelizarea lor. Dacă există un decalaj între aşteptările angajaţilor şi realitate, încetarea prematură a relaţiei angajat-angajator ar putea fi inevitabilă. Dacă vrei să păstrezi un angajat cu rezultate bune şi să lucreze în continuare în mod eficient, urmează sfaturile Ezin Articles, citate de ziare.com.
1. Fă ceea ce ai promis
Angajatorii fac uneori greşeala de a face promisiuni viitorilor angajaţi, promisiuni pe care, din cauza unor anumite situaţii, nu le mai pot ţine. Dacă un angajat s-a alăturat echipei de lucru datorită acestor promisiuni, orice neconcordanţă între promisiune şi realitate va crea probleme între relaţia angajat-angajator. Îndeplinirea promisiunilor îţi va aduce un plus de respect din partea angajaţilor.
2. Răsplăteşte performanţele
Fiecare fiinţă umană este făcută în aşa fel încât să simtă nevoia de recunoaştere. Fii obiectiv şi încearcă să analizezi cât mai corect munca depusă de aceştia. Este bine să creezi între angajaţi un sentiment de concurenţă şi să fii imparţial în ceea ce priveşte sistemul de recompensă. Promovarea trebuie să se bazeze pe merit.
3. Oferă oportunităţi pentru avansare în carieră
Când totul devine o rutină, angajaţii încep să nutrească dorinţa de a învăţa lucruri noi, pentru a reuşi să avanseze în carieră şi să crească în ochii şefului. De asemenea, este important să ţineţi seminarii care să sporească eficienţa angajaţilor în munca pe care o fac.
4. Faceţi împreună planuri pentru viitor
Vorbiţi cu angajaţii despre imaginea companiei şi despre viitorul ei. Fa