Scaderea vanzarilor cu 17% in cursul anului trecut pe piata interna a fost cauzata in proportie de 45% de taxa auto, potrivit reprezentantilor Dacia.
"Cel mai puternic efect in scaderea pietei si a Dacia a fost aceasta taxa auto. Ea a contat in proportie de 45%, fiind urmata de inasprirea si scumpirea creditelor cu o pondere de 30%. Apoi au fost alti factori", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, la o masa rotunda organizata ieri la Primaria din Mioveni pe tema industriei auto.
Potrivit datelor furnizate de companie, un client care cumpara in 2008 un Logan de 7.000 de euro platea lunar o rata de 350 de lei pe 10 ani, iar in prezent valoarea ratei a urcat la 480 de lei.
Managementul companiei a fost sustinut ieri si de sindicalisti, peste 6.000 de oameni, majoritatea salariati ai Dacia, iesind in strada pentru a cere autoritatilor mentinerea taxei de poluare si a locurilor de munca din industria auto.
"Vom face mitinguri pana cand Guvernul va intelege sa isi protejeze industria auto cu contributii mari la PIB si locurile de munca aferente", a spus presedintele Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu.
Fata de nivelul inregistrat in 2007 vanzarile Dacia in Romania au scazut anul trecut cu 17%, la putin peste 84.000 de unitati. Pentru luna aceasta compania a raportat comenzi de patru ori mai reduse, de 50 de unitati pe zi, comparativ cu cele ale anului trecut.
"La sfarsitul anului trecut estimam ca vom avea comenzi pentru 3.400-4.000 de masini in ianuarie, in scadere fata de un nivel obisnuit, de 6.000 de cereri. De aceea am redus cadenta de productie de la 1.360 de unitati la 1.085 pe zi. Am sperat ca aceasta cadenta ne va permite o functionare normala", a declarat Franois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
Compania si-a reluat luni activitatea dupa o luna de somaj tehnic, dar redesc