Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa (203 km), a cărei construcţie a început în urmă cu aproximativ 30 de ani, este gata, pe ambele sensuri de circulaţie. Premierul Victor Ponta, care la momentul începerii lucrării avea 11 ani, a inaugurat joi şi a doua cale din ultimul tronson din A2, Cernavodă-Medgidia.
Construcţia autostrăzii a început în 1983, iar primii 18 kilometri, pe segmentul Feteşti-Cernavodă, au fost deschişi circulaţiei în 1987, la inaugurare fiind prezent Nicolae Ceauşescu.
1 Decembrie - Ziua Naţională a României. Sondaj: puneţi steagul?
Data terminării lucrărilor pe întreaga autostradă a fost amânată de oficialităţi, din anul 2006, la mijlocul anului 2011, iar mai apoi la sfârşitul anului 2011 şi, în final, 2012. De-a lungul anilor, miniştri şi premieri s-au întrecut în tăieri de panglici la inaugurarea diferitelor tronsoane ale A2, unele dintre ele finalizate doar pe un singur sens de circulaţie.
(Click pentru a mări)
Estimare: 650 milioane de euro
Întrebat de gândul care este valoarea totală actualizată a investiţiei pentru întreaga autostradă Bucureşti-Constanţa, actualul şef al CNADNR, Mircea Pop nu a putut să dea un răspuns. "Credeţi-mă că acum nu vă pot spune valoarea. Daţi-mi în scris şi o să vă dau un răspuns", ne-a asigurat Mircea Pop, prezent joi la inaugurare.
Valoarea totală a investiţiei pentru Bucureşti-Constanţa, potrivit calculelor făcute de gândul pe baza datelor puse la dispoziţie de autorităţi de-a lungul timpului, pentru diferitele tronsoane, este de aproximativ 650 de milioane de euro. Reiese astfel că fiecare kilometru din această autostradă a costat 3,2 milioane de euro. Banii au ajuns la firme din România, Germania, Turcia, Italia şi Franţa.
Investiţia a fost finanţată de Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat.
Foştii miniştri ai Transporturi