Majoritatea profesionistilor din marketing isi directioneaza o mai mare parte din bugetele pe care le administreaza spre canale mai ieftine si mai masurabile, ceea ce inseamna, de cele mai multe ori, mediul online, arata un studiu realizat la nivel international de Societatea Agentiilor Digitale (SoDA), citat de eMarketer. Potrivit studiului citat, 81% dintre respondenti afirma ca, in 2009, planuiesc sa investeasca in marketing digital cel putin la fel de mult ca in 2008.
Subliniind ca numele institutiei ce a realizat sondajul "poate sugera o oarecare partinire", eMarketer scrie ca, in general, rezultatele studiului Societatii Agentiilor Digitale sunt sustinute de un altul, realizat de Ad Media Partners si prezentat in prima parte a anului, ce arata ca executivii din industria globala de marketing intentioneaza sa creasca nivelul cheltuielilor in mediul digital anul acesta.
Potrivit studiului SoDA:
Trei sferturi dintre agentiile traditionale de publicitate isi cresc in prezent bugetele dedicate mediilor digitale cu 1-29%, iar una din zece intentioneaza sa creasca aceste bugete cu 30% sau mai mult.Dintre agentiile digitale si furnizorii de servicii digitale, 15% planuiesc sa isi sporeasca bugetele digitale cu peste 30%.Atentia si importanta acordate media traditionale se vor muta accelerat spre mediile digitale, in conditiile crizei economice, afirma analisti SoDA, citati de eMarketer.
Saptamana trecuta, in cadrul evenimentului Web Club, trei specialisti in domeniu - Bogdan Naumovici (creative director, 23 Communications Idea), Stefan Chiritescu (head of planning, Graffiti BBDO) si Bogdan Nitu (general manager, Webstyler) au contestat ideea ca mediul online in Romania va creste in detrimentul altor medii in perioada urmatoare. Cei trei s-au aratat precauti referitor la cresterea ponderii mediului online in bugetele de comunicare si au aprecia