Philip Thomas, CEO al festivalului international de publicitate Cannes Lions, are in spate un deceniu la conducerea companiei britanice Emap si aproape un an de cand prezideaza cele mai importante evenimente din lumea advertisingului. Prezent in Romania pentru Summit-ul IAA, Thomas spune ca este surprins sa gaseasca o tara noua, schimbata si matura din punct de vedere al publicitatii.
“Romania, ca piata, a ajuns sa se maturizeze. Industria este acum indeajuns de dezvoltata pentru a gazdui, de exemplu, un eveniment international de talia Summit-ului IAA. In plus, romanii incep sa castige la scala internationala”, spune Philip Thomas, cu referire la cele doua premii castigate de publicitarii romani anul acesta, la Cannes. Anul 2007 a adus in Romania primii doi “lei”: unul de argint, castigat de Avon Cosmetics Romania si agentia de publicitate STARCOMMEDIA, la categoria "media" si unul de bronz, castigat de producatorul de lapte Carpalat si agentia GMP, la categoria "press".
De ce nu am fost premiati pana acum? Pentru ca publicitatea nu era destul de buna, raspunde transant Philip Thomas. Pe de alta parte, am fost ajutati si de numarul mai mare de inscrieri. "Cu cat inscrii mai multe lucrari, cu atat ai mai multe sanse de castig. In plus, numarul romanilor care vin la Cannes creste in fiecare an, asa ca oamenii vad aici lucrari interesante si pleaca inapoi in Romania cu experienta acumulata", a spus Philip Thomas, adaugand ca numarul de lucrari romanesti inscrise la festival a crescut datorita retelelor internationale prezente in Romania care au incurajat agentiile sa participe.
Tara fara publicitate
Daca acum ne putem lauda cu o piata a publicitatii matura si dezvoltata, lucrurile aveau un aspect mult mai sumbru in urma cu aproape 20 de ani. “Am mai fost in Romania in 1989, imediat dupa revolutie, si am fost surprins sa descopar o tara fara pub