Piloţii români de vânătoare au zburat cu aeronavele armatei SUA, iar americanii cu MIG-urile noastre La Turda, MIG 21 şi F 16, avioane rivale în perioada războiului rece, au zburat timp
Piloţii români de vânătoare au zburat cu aeronavele armatei SUA, iar americanii cu MIG-urile noastre
La Turda, MIG 21 şi F 16, avioane rivale în perioada războiului rece, au zburat timp de o zi în formaţii mixte, dar fără muniţie reală de luptă.
Piloţii români au arătat ieri că pot fi egalii colegilor americani din forţele aeriene ale NATO. În timp ce americanii le-au oferit posibilitatea alor noştri să încerce F 16, românii i-au pus pe americani la manşa MIG-ului 21, avion vânat de militarii de peste ocean în timpul ultimelor confruntări din Irak sau din Afganistan.
Americanii zboară mai mult
Dacă în aer piloţii români şi americani sunt la fel de iscusiţi, viaţa "la sol" este total diferită, atât prin prisma veniturilor, cât şi a stilului de viaţă. Căpitanii piloţi Adrian Cârjan şi Matt Mc Coach au multe lucruri în comun. Cârjan are 29 de ani, iar Mc Coach 27.
Cei doi au început zborurile pe aparate de luptă în urmă cu cinci ani. Românul este la manşa unui MIG 21 Lancer, cu baza la Câmpia Turzii, lângă Cluj-Napoca, iar americanul pilotează F16 şi este de la baza NATO de la Aviano, lângă Veneţia. Amândoi sunt căsătoriţi, stau în chirie şi au studii superioare militare şi tehnice.
Diferenţele încep la numărul orelor de zbor. În cei 5 ani, americanul a acumulat deja 700 de ore, avantajat şi de 4 luni de război în Irak.
Adrian are doar 300 de ore de zbor efectuate în ţară. Ei s-au antrenat înpreună la Turda în cadrul unui exerciţiu care face parte dintr-un program anual de cooperare cu parteneri din NATO. Au participat 250 de militari din Escadrila 510 din cadrul forţelor aeriene ale SUA.
La sol, ei cu BMW-ul, ai noştri cu Log