Lexus GS – atât varianta 250, cât şi 450h – au fost lansate luna trecută în România. Le-am încercat pe o pistă şi ne-am dat seama de ce le poate pielea (şi nu vorbim despre pielea de pe scaune, evident): motoare puternice, stabilitate şi sisteme de siguranţă exemplare.
Decizii. La sorţi ne-a ieşit varianta GS 250, o superlimuzină la care cea mai grea decizie este să hotărăşti dacă vrei să mergi conducând sau tolănit pe canapeaua din spate.
Dacă alegi a doua variantă poţi observa cum cotiera se rabatează, spaţiul banchetei se fragmentează în două şi la îndemână ai mai multe comenzi – aer condiţionat, temperatură, radio etc. Un adevărat „executive”.
Prima senzaţie când te urci la volan este că trebuie să încerci toate butoanele. Sunt multe, însă sistemul de joistick de lângă schimbător (Remote Touch se cheamă) îţi oferă caracteristici asemănătoare mouse-ului unui computer. Şi uite aşa descoperi o chestie extrem de deşteaptă cu care poţi face multe. Mai ales că ai la dispoziţie un monitor de 12,3 inch. Welcome to IMAX!
Fără număr! Evident că filosofia japoneză îşi pune amprenta asupra maşinii. Ce vreau să spun. Fiind un sedan de lux este superaccesorizat, aşa că găseşti interesant să vezi la ce s-au gândit băieţii de la Lexus când au vrut să epateze. Pe bord, de exemplu, ai monitorizată presiunea din pneuri. Ei bine, nu doar din cele patru pneuri, ci şi din roata de rezervă. Mai mult, pentru ca pasagerul de pe bancheta din spate să beneficieze de tot confortul, luneta este acoperită cu un parasolar sub forma unei site. Parasolar care, în marşarier, se retractează. Evident că atunci când faci manevre într-un loc îngust sistemul înnebuneşte, ridicându-se şi coborându-se, însă nu poţi decât să admiri ingeniozitatea japonezilor.
Concluzie? Dacă te interesează luxul, fiabilitatea şi caii-putere urcă-te într-un astfel de Lexus. Vei