Dilema din această săptămână pune faţă în faţă două ţări care ne predau lecţii de turism în fiecare an. Grecia se bazează pe tradiţie şi pe frumuseţea insulelor sale. Bulgaria e mai ieftină, mai aproape de noi şi se reinventează constant.
Ce au în comun la capitolul turism Grecia, Bulgaria şi România? Apartenenţa la spaţiul balcanic şi faptul că turiştii români care aleg destinaţii externe se îndreaptă cu precădere spre Bulgaria şi Grecia. Cele două destinaţii externe preferate de români au multe puncte forte prin care atrag turiştii.
Bulgaria are avantajul apropierii de România: în doar trei-patru ore poţi ajunge, pornind din sudul ţării, în orice staţiune de pe litoralul bulgar. În plus, preţurile sunt foarte mici, iar limba română e la fel de vorbită ca şi engleza.
Dezavantajul este că te simţi ca acasă, şi asta nu e mereu ceea ce îţi doreşti când pleci în vacanţă „afară". În plus, păţaniile românilor care s-au întors fără maşini din Bulgaria te pun pe gânduri dacă optezi pentru ţara vecină.
Grecia are peisaje uimitoare, în care te simţi ca în Paradis, şi o tradiţie îndelungată în turism, aşa că surprizele neplăcute sunt aproape excluse. Singurele neplăceri pot fi provocate de efectele crizei economice - posibile greve sau manifestaţii în principalele oraşe ale ţării.
Dilema din această săptămână pune în balanţă punctele forte şi slabe ale Greciei şi Bulgariei prin impresiile cântăreţilor Paula Seling şi Mihai Trăistariu.
Nisipurile de Aur este una dintre cele mai populare staţiuni din Bulgaria
„Grecia are tradiţie mai mare în turism"
Paula Seling şi soţul ei, Radu Bucura, au făcut cunoştinţă cu Grecia pentru prima dată în vara lui 2009. Plănuiseră să meargă în Italia, dar au ales în ultimul moment să viziteze această ţară şi au petrecut acolo şase zile.
N-au avut niciun motiv s