Dacă vestea de ieri era că Apple a revenit pe primul loc pe piaţa smartphone-urilor în Statele Unite ale Americii, un studiu de astăzi arată că la nivel mondial, Apple pierde pe piaţa tabletelor.
Analiza de piaţă oferită de către firma de analiză ABI Research arată că Apple îţi menţine poziţia, dar în trimestrul trei al anului 2012 are o cotă de piaţă de doar 55% cu iPad. Deşi îşi menţine şefia pentru al 10-lea trimestru consecutiv, competiţia vine puternic din urmă. iPad nu luptă însă doar cu o singură tabletă, ci cu un întreg ecosistem Android.
Potrivit ABI Research, Android deţine 44% din piaţa de tablete acum, motoarele urcării sistemului de operare de la Google fiind Amazon, prin tableta lor Kindle Fire, Google, prin Nexus 7, Samsung, probabil alimentată de lansarea tabletei Samsung Galaxy Note şi Asus.
„Fiind sistemul de operare preferat de majoritatea firmelor din lume, ne aşteptăm ca Android să crească în cifre - noi firme care fabrică, dispozitive mai bune şi mai mulţi realizatori de aplicaţii", a spus Jeff Orr, unul dintre analiştii firmei.
Un fenomen ciudat care s-a petrecut în tabăra Apple este efectul de după lansarea iPad Mini. Deşi nu există date defalcate între iPad şi iPad mini, se pare că tableta mai mică şi mai ieftină de la Apple a provocat scăderea cifrelor pentru iPad şi nu a reuşit să atragă clienţi noi.
„Prin lansarea iPad Mini, Apple a confirmat capul de pod care a fost făcut prin tabletele Android de 7 inci. În acelaşi timp, nu au reuşit să livreze un produs cu adevărat revoluţionar prin inovaţie, preţ şi disponibilitate", a încheiat Orr.
Intraţi pe beta.adevarul.ro pentru galerii foto cu cele mai căutate tablete în trimestrul trei