Din luna decembrie a anului trecut, pe piaţa internă a compactelor a apărut şi ultima propunere Mercedes Benz în domeniu. Desigur, este vorba de noua generaţie a Clasei B, care, cu toate că zvonurile anterioare lansării internaţionale o prezentau drept un viitor hatchback, a rămas fidelă ideii de monovolum. Raţiunea pentru care producătorul din Stuttgart n-a făcut până la urmă schimbarea intuită eronat ţine numai de spaţiul oferit la interior: un hatchback, oricât de mult şi-ar dori proiectanţii, nu va putea niciodată fi la fel de spaţios ca un monovolum, aici luând în considerare toate aspectele, de la modul cum stau pasagerii din spate şi până la volumul portbagajului.
În orice caz, chiar dacă a rămas monovolum, noua generaţie B-Klasse a primit o platformă în întregime originală. Acest lucru este vizibil cu uşurinţă din exterior, deoarece faptul că maşina este mai scundă decât versiunea anterioară nu poate trece neobservat, câtă vreme vorbim de o diferenţă de cinci centimetri, provenită în principal din cauza micşorării gărzii la sol, dar şi adoptării unei caroserii mai puţin înalte. Dar maşina rămâne un Mercedes veritabil, pe care este imposibil să-l poţi confunda. Eventual poate doar cu clasa M, cu condiţia ca cele două vehicule să fie zărite frontal.
E limpede însă că B-Klasse este acum mai masivă, datorită liniilor mai ferme, dar şi mai aşezată pe şosea. Iar farurile faţă cu xenon şi tehnologie LED şi jantele din aliaj sunt spectaculoase şi contribuie din plin la reuşita de design.
Spaţiu uriaş de încărcare în portbagaj
Modelul testat a fost dotat cu un motor CDI BlueEfficiency, cu o capacitate de 1.8 litri şi o putere de 109 CP. Pe hârtie poate părea cam puţin, dar în condiţiile în care cuplul de 250 Nm este disponibil de la numai 1.400 rpm, iar transmisia manuală în şase trepte are curse scurte şi rapoarte bine etajate, Cl