Între manele şi icre negre, între corturile de pânză cu mese şi scaune de plastic din mahala şi show-ul de “o sută de mii de euro” de la Palatul Mogoşoaia sau vila de la Snagov, deşi indicele demografic scade, la români, nunta devine din ce în ce mai mult o afacere. Sâmbătă dimineaţa în cartier bubuie vocea spartă a unui manelist. Un mare cort jegos de pânză a blocat o stradă întreagă, fără voie de la poliţie sau primărie. Trotuarele din zonă sunt pline de “limuzine expirate” furate de la fraierii din UE.
Ocolim pe o altă stradă. Ajungem la Mogoşoaia unde restaurantul e închiriat pentru o “nuntă de VIP-uri”. Acolo, ultimele tipuri de maşini – luate pe leasing-uri grase sau din bani bine spălaţi – ca nişte gândaci mari negri, cu chitină lucioasă, păzite de nişte “badigarzi” raşi în cap şi cu cefe groase, îmbrăcaţi costume prost croite şi lipăind cu pantofi lăcuiţi, cu vârfuri lungi şi ascuţite, ca nişte boturi de barcă. “Ţolul festiv” e în parada invitaţilor de soi –vip-uri şi vedete după care aleargă ca nişte muşte fără cap o armată de foto-reporteri mondeni.
După nuntă, cei care au petrecut în cortul de pânză verde ajung deseori subiecte pentru “ştirile de la ora 5”. Iar nuntaşii de la Palatul Mogoşoaia alimentează cu subiecte suculente presa de scandal şi mondenă săptămâni bune. Apoi, după vreun un an, proaspătul cuplu de bogătani divorţează cu “scandal la gazetă”. Viaţă, nene!
Într-o lume în care mizeria umană este împachetată şi ascunsă cât mai bine în foiţă de aur, totul este superficial, cu accente groteşti.
Cel mai rău efect al manelei a devenit maneaua de lux. Sau manelizarea luxului. Aşa s-a născut o estetică de tip nou, care a impregnat tot lifestyle-ul protipendadei româneşti, de la oribilele viloaie de milioane de euro, trecând prin toaletele vedetelor de carton şi terminând cu verighetele de la n