Se întâmplă din nou. Noi şi noi victime, la Brăila, ale ţeparilor prin telefon. Nu puţini sunt aceia care reacţionează la mesaje de genul "fiul dumneavoastră are probleme, trimiteţi-i bani". Asta în ciuda faptului că poliţiştii au tot lansat apeluri către cetăţeni şi i-au prevenit asupra acestei noi tehnici infracţionale.
"Cine nu ar tresări când o voce agitată anunţă că fiul a fost avut un accident grav şi că are nevoie de ajutor? Mai ales când vi se spune că este aşa de grav rănit, încât nu poate să vorbească şi „deleagă aceste competenţe” avocatului său? „Avocat”, care are menirea de a indica cu precizie singura nevoie urgentă a clientului său aflat pe patul de spital: banii.
Escrocul, meticulos, indică părintelui să trimită coduri de reîncărcare a unor cartele de telefonie mobilă într-un cont anume. Multe! Cât mai multe coduri! Ultima victimă a procedat la respectarea instrucţiunilor „avocatului” şi a trimis coduri în valoare de 800 lei, sperând să-şi ajute fiul. Doar că, la foarte puţin timp după ispravă, fiul a intrat pe uşă teafăr şi nevătămat, dând din nou palpitaţii părintelui său, care s-a trezit la realitate: aceea că tocmai fusese înşelat prin „metoda accidentului”, se arată într-un comunicat formulat de către Biroul de presă al IPJ Brăila.
Lipsa de informare- una dintre cauze
Apelurile telefonice în care o voce disperată anunţă că o rudă a avut un accident, de orice fel, solicitând achitarea unor sume de bani, sunt un alt mod în care infractorii fac victime în rândul celor „mai slabi de inimă” sau, mai degrabă, mai puţin informaţi.
Pe cine oare nu ar tulbura o astfel de veste? Ce om cu suflet nu ar sări în ajutorul cuiva aflat într-o situaţie critică, mai cu seamă dacă este şi rudă? Ştim cu toţii că sănătatea este nepreţuită, deci ce mai contează banii? Contează însă cui îi dăm şi pentru ce! Un accident