Atunci când vorbesc despre o limuzină, toţi executivii vor un automobil impozant, cu un design deosebit, un confort peste medie şi, desigur, care să aibă un preţ "corect", fiind totuşi un automobil achiziţionat de o companie.
La aproape trei ani de la lansarea lui Laguna III, Renault a luat decizia de a-şi întări poziţia la nivelul clasei medii pe piaţa europeană cu Latitude, o limuzină de 4,9 metri lungime, care, contrar primelor impresii, nu înlocuieşte Safrane sau Vel Satis, limuzinele de clasă mare ale Renault. Poziţionarea constructorului francez nu s-a făcut în funcţie de dimensiuni, spaţiu interior, echipare sau motorizări, ci pur şi simplu prin prisma preţului, cel mai ieftin Latitude începând de la 21.000 de euro, cu 1.000 de euro mai mult decât Laguna.
Spre exemplu, modelul testat, un Latitude, cu motor diesel de 2,0 litri şi 175 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu şase trepte şi echipare Luxury, costă aproape 29.000 de euro, în condiţiile în care echiparea este mult peste medie - tapiţerie din piele, scaun şofer cu masaj, sistem de navigaţie cu harta României, climatizare, cameră pentru mers înapoi, senzori de parcare faţă-spate şi nu în ultimul rând sistem de ionizare şi împrospătare a aerului din habitaclu. De obicei, un model similar ar costa cel puţin 35.000 de euro.
Spre deosebire de Laguna, care încă de la început a avut un design controversat, care a contribuit din plin la plasarea maşinii pe locurile nouă sau zece în funcţie de vânzări în clasa medie, Latitude vine cu un design total diferit. De subliniat faptul că limuzina nu este un "francez pur-sânge", ci mai degrabă un coreean, fiind practic un Samsung SM5, maşină care utilizează o platformă modificată de Laguna III. Aici nu ar trebui să intervină nicio problemă, în condiţiile în care coreenii sunt principalii concurenţi ai japonezilor în ceea ce priveşte cali