Inspectorii OPC îi avertizează pe românii carefac cumpărături de Black Friday să fie foarte atenţi la site-urile care oferă promoţii şi să-şi ceară dreepturile atunci când constată că le-au fost încălcate.
”Poţi cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate şi mai ales trebuie să-ţi cunoşti drepturile! Examinează cu atenţie ofertele comercianţilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri în această perioadă. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioadă cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.
Ai dreptul să te răzgândeşti
Inspectorii OPC spun că dacă ai cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online şi când a fost livrat ai constatat că nu este produsul dorit, ai dreptul să te răzgândeşti în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării şi să îţi primeşti banii înapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit şi fără să fii obligat la penalităţi.
În schimb, trebuie să-ţi asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu îţi transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare, această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.
Pariurile nu se returnează
Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi următoarele: ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, dacă acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platformă de licitaţii online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri şi pa