Cuvintele-cheie alese pentru a identifica reclamele afişate pe ecranele internauţilor, pornind de la căutările pe care aceştia le efectuează pe Google, dezvăluie existenţa unor prejudecăţi rasiale, afirmă autorii unui studiu publicat luni în Statele Unite, relatează Mediafax.
Latanya Sweeney, profesoară la Universitatea Harvard, a descoperit "discriminări importante din punct de vedere statistic", comparând reclamele afişate cu rezultatele acelor căutări efectuate pe motorul Google, întrucât acestea din urmă vizează nume care sunt adeseori asociate cu persoane caucaziene sau cu persoane de culoare.
Reclamele care însoţesc căutările de pe Google ce vizează nume asociate cu persoane de culoare, precum "Ebony" sau "DeShawn", tind să sugereze o activitate infracţională, aşa cum indică de exemplu ofertele de verificare a cazierului unei persoane, spun autorii studiului.
Căutările care vizează nume asociate mai degrabă cu persoane caucaziene, precum "Jill" sau "Geoffrey", conduc la reclame considerate neutre.
Această situaţie "te face să îţi pui anumite întrebări, te face să vrei să ştii dacă tehnologia asociată reclamelor de pe Google dezvăluie prejudecăţile rasiale existente în societate şi, mai ales, dacă tehnologiile din domeniul publicităţii şi din domeniul căutărilor pe internet pot să evolueze în viitor pentru a garanta imparţialitatea rasială", afirmă Latanya Sweeney într-un mesaj postat pe blogul ei.
Companiile care postează anunţuri pe internet plătesc anumite sume pentru ca reclamele lor să fie afişate atunci când anumite cuvinte sunt căutate pe Google, cu scopul de a-şi identifica mai bine publicul-ţintă. Reprezentanţii grupului Google susţin că această procedură este neutră din punct de vedere rasial şi că rezultatele afişate depind de deciziile luate de firmele de publicitate.
Cuvintele-cheie alese pentru a identifica