"Cate tari din Europa de Est nu si-ar dori o asemenea investitie?", se intreba retoric premierul Calin Popescu - Tariceanu cu ocazia semnarii contractului de preluare de catre Ford a uzinei Daewoo de la Craiova.
Achizitia uzinei craiovene de catre cel de-al doilea mare constructor din Statele Unite va atrage in regiune noi producatori de componente, precum si majorarea productiei a celor deja existenti pe piata locala, potrivit declaratiilor premierului.
"Problema preluarii uzinei de la Craiova este in discutie inca de acum doi ani, cand potrivit unor studii realizate de catre Ford, fabrica dispune de un nivel tehnologic optim, si de o forta de munca bine pregatita", a declarat pentru ZF John Fleming, presedinte si CEO al Ford of Europe.
O componenta importanta a negocierilor dintre partea romana si reprezentantii Ford of Europe a fost adoptarea unei legi speciale, care sa protejeze compania americana de potentialele datorii care ar putea aparea ulterior preluarii.
Potrivit declaratiilor lui Lyle Watters, director de strategie al Ford of Europe, in urmatoarele sase saptamani aceasta lege va fi adoptata de catre Parlamentul Romaniei.
"Datoria Automobile Craiova este o problema ipotetica, compania neavand nicio datorie in prezent, dar legea acopera acest risc", a declarat Tariceanu.
In spatele acestei preluari stau insa sute de ore de negocieri, echipe de zeci de avocati si de strategi, toate demarand in urma cu doi ani cand Ford a contractat casa de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) pentru a pregati terenul venirii americanilor in Romania.
In acel moment situatia producatorului craiovean de masini era incerta. Daewoo Craiova trebuia sa-si rezolve mai intai problemele interne ininte sa se discute o eventuala preluare.
"Pentru noi tranzactia nu s-a rezumat doar la asistenta in negocie