Operatorii de telecomunicaţii din România vor continua să investească în infrastructură în următorii ani, antreprenoriatul în mediul online se va dezvolta substanţial, vânzările de tablete vor depăşi anul viitor livrările de PC-uri, iar jucătorii din comerţul modern vor pune accent pe dezvoltarea magazinelor online - acestea sunt principalele concluzii ale primei zile a evenimentului ZF Digital ‘13, care a reunit speakeri de top din industria de profil. Operatorii telecom investesc anual 400-500 de milioane de euro, jumătate din această sumă mergând către echipamente. Astfel, reprezentanţii Orange şi Vodafone au anunţat investiţii anuale de peste 100 de milioane de euro, în timp ce CEO-ul Romtelecom şi Cosmote vorbeşte despre accelerarea investiţiilor pentru a se face trecerea de la analogic la digital. Evenimentul ZF Digital ‘13 a fost realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu UPC, Orange, Vodafone, Alcatel-Lucent, Lenovo, Bitdefender, Ericsson, TotalSoft, Garanti, Transfond, Schoenherr, Netopia, Zitec şi SES.
4G - viitorul mobile broadband: Anul a fost stabil, ne concentră atenţia pe 4G
Operatorii telecom investesc anual 400-500 de milioane de euro, jumătate din această sumă mergând către echipamente, a declarat Florin Petolea, director al Alcatel-Lucent România, prezent la ZF Digital ‘13. Restul banilor merg către lucrări civile, instalări de reţea, turnuri de operare.
„A fost un an interesant. Vedem o piaţă solidă de telecom, în extindere, nu numai ca valoare, dar şi ca servicii oferite. Pentru noi a fost foarte interesant, cu introducerea 4G, dar şi cu multe reînnoiri în reţelele de mobile. Continuăm să investim în noi zone, cum ar fi proiecte guvernamentale“, afirmă Giovanni Dalla Vedova, head of sales în cadrul Ericsson România & Moldova.
La rândul său, Vlad Doicaru, integrated accounts director în cadrul Huawei T