Piata de betoane, una dintre cele mai fragmentate din industria de constructii, a inregistrat in ultimii ani o crestere medie de 15-20% si va ajunge anul acesta la circa 350-370 de milioane de euro, impinsa de investitiile din sectorul rezidential.
Dezvoltarea pietei de betoane nu a fost derulata intr-un mod controlat, in prezent fiind nu mai putin de 250-300 de companii, insa primul pas catre reglementarea acestui sector a fost derulat odata cu infiintarea Asociatiei Producatorilor de Betoane din Romania (APBR), o organizatie patronala si profesionala care reuneste in prezent sase producatori de betoane: Alas, Carpat Beton, Holcim, General Beton, Lafarge Agregate si Betoane si Readymix. Acestia detin aproximativ 70 de statii de betoane in toate regiunile tarii si au , potrivit estimarilor APBR, circa 30% din piata de betoane.
Piata de betoane a ajuns anul trecut la circa 300-320 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent. "Din estimarile noastre, la nivel de tara au fost vandute aproximativ 10 milioane de metri cubi in 2007, in crestere cu circa 20% fata de 2006. In 2008 apreciem o crestere similara de 15-20% a pietei si a volumelor", a declarat Bruno Roux, presedintele APBR.
Deficitul de locuinte, estimat la nivel national la circa un milion de spatii locative, i-a determinat pe jucatorii de profil sa anunte investitii masive in extinderea retelelor de statii de betoane. "Din analizele noastre, de departe dezvoltarea pietei constructiilor pe segmentul rezidential a influentat pozitiv industria noastra, dar la aceasta s-au adaugat preferinta utilizatorilor finali de a cumpara betonul gata preparat in statiile de betoane si conditiile climaterice favorabile pe tot parcursul anului trecut", spune Roux.
Reprezentantii APBR estimeaza pentru anul 2008 o crestere similara de 15-20% a pietei/volumelor de betoane,