In cursul acestei saptamani, compania Central Japan Railway (JR Tokai) a dezvaluit primul model comercial al celui mai nou tren de inalta viteza japonez. Intitulat L0, noul model renunta la rotile conventionale, urmand sa se deplaseze cu ajutorul levitatiei magnetice, informeaza Realitatea.net, citand Descopera.ro. Sursa imagine: descopera.ro
Modelul L0 va atinge viteze maxime de 500 de km/ora, urmand sa fie disponibil publicului larg incepand cu anul 2027. De curand, JR Tokai a anuntat ca va extinde traseul de testare la 43 de kilometri, pentru a permite efectuarea testelor complete inainte de a lansa trenul oficial.
Dupa ce trenul L0 va fi disponibil publicului, durata unei calatorii intre Tokyo si Nagoya se va reduce de la 100 de minute la doar 40 de minute. Incepand cu 2045, o calatorie intre Tokyo si Osaka (al doilea oras japonez ca dimensiune) va dura doar o ora, fata de 2 ore si 25 de minute, cat dureaza acum.
Noul tren de tip maglev este primul tren ce beneficiaza de electromagnetii superconducatori, ce elimina rezistenta electrica si care reusesc sa produca un camp magnetic mai puternic. Acest lucru permite trenului sa leviteze la o inaltime mai mare decat trenurile maglev conventionale ce sunt folosite in prezent.
Locomotiva masoara 28 de metri in lungime, dintre care 15 metri sunt ocupati de „nasul” caracteristic al trenului. Deoarece trenul nu va fi condus de un om, ci va fi complet automatizat, locomotiva nu este dotata cu un parbriz, precum locomotivele trenurilor de superviteza obisnuite. Un computer aflat la distanta va controla trenul, iar o camera video situata pe „nasul” trenului va detecta potentialele pericole ce ar putea provoca un accident, precum aparitia neasteptata a unui animal.
Vagoanele masoara 24,3 metri in lungime, ferestrele disponibile pasagerilor fiind ceva mai mici decat cele folosite in trenurile d