Iritaţi de comisioanele-surpriză, dobânzile mărite peste noapte, funcţionarii slab pregătiţi şi raportările greşite la biroul de credite, clienţii băncilor depun sute de reclamaţii la
Iritaţi de comisioanele-surpriză, dobânzile mărite peste noapte, funcţionarii slab pregătiţi şi raportările greşite la biroul de credite, clienţii băncilor depun sute de reclamaţii la Protecţia Consumatorului.
Numai în prima parte a anului, ANPC a primit aproape 700 de reclamaţii cu privire la serviciile bancare şi a aplicat amenzi în valoare totală de 150.000 de lei în cazul a 14 bănci, pentru încălcarea drepturilor consumatorilor. Iar băncilor li se mai pregăteşte ceva.
În războiul de uzură dintre băncile româneşti şi milioanele de clienţi, armele sunt comisioanele-surpriză, dobânzile mărite peste noapte, funcţionarii slab pregătiţi şi raportările greşite la Biroul de Credit. Pentru omul de rând, singura şansă pare reclamaţia la Protecţia Consumatorilor.
În luna iulie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunţa că a demarat o acţiune de control şi analiză în domeniul serviciilor bancare din România şi a aplicat amenzi în valoare totală de 150.000 de lei la 14 bănci, pentru încălcarea drepturilor consumatorilor.
Iniţiativa ANPC a venit după ce instituţia a recepţionat în prima parte a anului aproape 700 de reclamaţii cu privire la serviciile bancare. Numărul acestora a ajuns între timp la circa 1.000, spune vicepreşedintele ANPC, Gheorghe Ciubotaru, pentru că oamenii au prins curaj. "Au văzut oamenii că noi ne ocupăm şi de bănci. Până acum reclamau la bănci. Reclamă acum că băncile nu le răspund la reclamaţii sau că nici nu primesc reclamaţii."
Instituţiile bancare controlate şi sancţionate de ANPC au fost Banca Românească, BCR, ABN AMRO Bank, Volksbank, Credit Europe Bank, Unicredit Ţiriac Bank, Piraeus Bank, Raif