Ping-pong-ul între Palatul Victoria şi Palatul Cotroceni cu vânzarea pachetului de 51% din CFR Marfă riscă să conducă la o nouă privatizare eşuată, după fiascoul Oltchim din 2012. Cheia pasării responsabilităţii între premier şi preşedinte pentru un eventual eşec şi a delimitării de acesta este condiţia pusă până acum ferm de FMI înaintea încheierii unui nou acord de tip preventiv: semnarea contractului. Delegaţia FMI, CE şi a Băncii Mondiale a cerut de altfel, imediat după şedinţa de Guvern, o întâlnire cu Victor Ponta, Daniel Chiţoiu şi Liviu Voinea care a durat mai bine de două ore, nefiind însă anunţată public.
Că aceasta a fost constant una din condiţiile FMI o spune, pentru gândul, fostul ministru Relu Fenechiu, revocat recent din funcţie. "FMI a cerut la ultima întâlnire cu colegii din minister semnarea în cel mai scurt timp a contractului. Sper ca preşedintele să aibă responsabilitate şi să dea o poziţie oficială a CSAT", a comentat Fenechiu după ce premierul Victor Ponta a anunţat aprobarea în şedinţa de Guvern a condiţiilor de vânzare sub rezerva avizării de CSAT până pe 23 septembrie.
Noua tactică a Guvernului a fost pusă în practică în prima zi de concediu a preşedintelui Traian Băsescu, aflat deja la Neptun. În lipsa lui Băsescu la Cotroceni, purtătorul său de cuvânt, Bogdan Oprea a parat susţinând că "ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe pe contracte de privatizare" şi că "Ponta încearcă să fugă de responsabilitate".
În aceste condiţii, deznodământul l-a dat tot Ponta: "Dacă nu se discută în CSAT, pică. Ce se se întâmple?". Fenechiu spune însă că, la plecarea de la Ministerul Transporturilor, avea un plan B pentru cazul anulării privatizării. Soluţiile sale: "reluarea privatizării în cel mai scurt timp, mulţi din cei care au crezut că mimăm o privatizare sunt interesaţi" sau păstrarea în portofoliul statului cu condiţia men