Nava sub pavilion german Flaminia, cunoscută şi sub numele de „bomba toxică“ a fost vara trecută teatrul a două explozii majore. Despre apele uzate, folosite pentru stingerea incendiului, a fost vehiculată ideea că ar putea ajunge în Ploieşti
După exploziile de pe Flaminia de vara trecută, soldate cu decesul a trei marinari, presupunerile au fost acelea că amestecarea conţinutului din containere, îngrăşăminte, cereale, vopseluri şi alte substanţe chimice ar fi putut duce la crearea unor produse toxice.
„Flaminia“ a fost refuzată de autorităţile portuare din Marea Britanie şi Olanda, astfel că nava a ancorat în octombrie 2012 , în portul german Wilhelmshaven. Între timp, armatorul a obţinut aprobările autorităţilor române ca nava să fie reparată la Daewoo Mangalia, o subsidiară a Daewoo Coreea de Sud, unde Flaminia a fost construită in 2001, iar nava a ajuns la Constanţa.
La începutul lunii aprilie, numele companiei Ecomaster, parte a Grupului Rompetrol, a fost vehiculat zilele trecute în legătură cu posibilitatea ca firma să depoziteze la Ariceştii Rahtivani deşeurile de pe nava Flaminia, lucru dezminţit categoric de Ecomaster.
De câteva zile, au apărut şi informaţii potrivit cărora mari cantităţi de ape uzate de pe vasul Flaminia urmează a fi epurate în Prahova. Este şi motivul pentru care inspectorii Gărzii de Mediu Prahova au efectuat un control la staţia de epurare din Ploieşti unde se presupune că s-ar întâmpla acest lucru, şi care aparţine SC New Century Development.
În urma acestui controlul, concluziile sunt că deficienţele tehnice constatate îngreunează sau fac imposibilă desfăşurarea activităţii de epurare a apelor uzate. De asemenea, autorizaţia de mediu a staţiei de epurare a expirat din 14 mai.
De asemenea, ca urmare a articolelor apărute în presă privind eventualitatea ca deşeurile toxice de pe nava MSC Flamina să aju