In raportul anual, Heineken justifica scaderea vanzarilor din Romania prin "sumele mai mici de bani trimise in tara de catre romanii din strainatate".
Heineken Romania, producatorul Golden Brau si Ciuc, a finalizat anul trecut cu o scadere a vanzarilor in linie cu piata, de aproximativ 11%, potrivit estimarilor companiei publicate in raportul grupului olandez.
Astfel, potrivit estimarilor ZF, filiala locala a Heineken a vandut anul trecut 5,2 milioane de hectolitri de bere, respectiv o cota de piata de 28,7%, luand in calcul un volum al pietei de 18 milioane de hectolitri in 2009. Spre comparatie, potrivit ultimelor date disponibile in 2008 producatorul avea o cota de piata de 29%.
"Scaderea de 11,3% inregistrata de piata (in 2009 - n. red.) a fost determinata de canalul off-trade (vanzarile realizate in retail - n. red.), care a fost afectat negativ de declinul puterii de cumparare si de sumele mai mici de bani trimise in tara de catre romanii care muncesc in strainatate", au declarat reprezentantii companiei.
Acestia au completat ca brandul Golden Brau a raportat in aceasta perioada un declin al vanzarilor mai mic decat cel al pietei, in timp ce marcile Heineken, Ciuc si Bucegi au inregistrat scaderi ale vanzarilor de peste 11%.
Reprezentantii Heineken Romania nu au facut niciun comentariu pe marginea acestor rezultate pana la inchiderea editiei.
Rezultatul obtinut de Heineken Romania este similar cu cel inregistrat in prima jumatate a anului trecut, cand directorul general al companiei - Jan Derck van Karnebeek - anunta o scadere a vanzarilor in volum de peste 11%, in ritmul pietei, si o crestere de 12% a cifrei de afaceri.
Daca si ritmul de crestere al cifrei de afaceri s-a pastrat pana la finalul anului trecut, inseamna ca filiala locala a Heineken a finalizat anul 2009 cu afaceri de 928 mil. lei (circa 221 mil. eur