•In procesul de privatizare al firmei iesene, FPS Bucuresti a incalcat prevederile Ordonantei de Urgenta nr.88/1997, fapt confirmat de Corpul de Control al Guvernului in urma unui control efectuat anul trecut •Aceasta dupa ce, prin adresa nr.1.056, din 10 septembrie 1998, eliberata de Ministerul Privatizarii, se sustine ca licitatia a fost legala •Cu toate acestea, dupa mai bine de opt luni de la efectuarea controlului, situatia nu a fost inca clarificata
Asupra modului in care s-a desfasurat procesul de privatizare de la Tepro planeaza inca multe semne de intrebare, in opinia generala a salariatilor, sustinuti in mare parte si de mass-media, existand destule motive pentru a considera privatizarea ca fiind cel putin ciudata. La licitatia anuntata de Fondul Proprietatii de Stat Bucuresti s-a prezentat initial numai Asociatia Privat Tepro Iasi. Dupa doua licitatii cu acelasi ofertant, la urmatoarea licitatie au mai aparut inca doi: firma ceha Zelezarny Veseli si o persoana fizica, Dumitru Toader. Acesta din urma nu s-a mai prezentat la cea de a patra licitatie, existand multe voci potrivit carora ar fi fost "doar" un observator menit sa supravegheze modul in care se desfasoara privatizarea, in speta cum s-a facut aceasta si cine trebuia sa o castige.
Asociatia Privat Tepro a fost infiintata de salariati la data de 10 noiembrie 1995, cu personalitate juridica, prin sentinta civila cu numarul 44 din 15 martie 1996, pronuntata in dosarul nr.38/1996 de Tribunalul Iasi, presedinte fiind directorul general al societatii, Andreiu Catoiu, si avand drept scop dobandirea pachetului majoritar de actiuni al intreprinderii. Cel de-al treilea participant la licitatie, firma Zelezarny Veseli, reprezinta un holding cu sediul central in Cehia, avandu-l ca presedinte pe Zdenek Zemek.
Un prim semn de intrebare
In vederea stabilirii pretu