CNN va difuza, trei zile la rand, o emisiune despre Portul Constanta. Un teaser a fost deja pus in circulatie, permitandu-ne sa apreciem performanta ”ghidului” Traian Basescu, care i-a prezentat portul jurnalistei Becky Anderson.
Din ceea ce s-a putut vedea pana acum, reportajul difera de productiile cu care ne-am obisnuit (aurolaci, copii abandonati, palate tiganesti ridicate din cersit, Dracula, haos in administratie). Dimpotriva: se spune ca Portul Constanta e cel mai mare, e plasat strategic, se fac plimbari cu barja pe Canal, se promite o vizita la Dacia Renault.
Nu e rau, reportajul poate influenta perceptia middle management-ului strain despre Romania. Hotararile strategice, marile decizii de investitii nu se iau, insa, pe baza celor vazute la televizor. ”Clientii” Portului Constanta sau Canalului Dunare-Marea Neagra nu pot fi atrasi prin reclame.
De aceea, marele beneficiar al filmarilor nu e Portul, ci ”ghidul”. Se poate vedea ca Traian Basescu s-a pregatit pentru emisiune, sau poate isi exerseaza engleza, zi de zi. Oricum, se constata progrese fata de marinareasca vorbita pana acum in ocaziile publice. Traian Basescu nu doar ca a folosit o engleza fluenta, dar a aratat si ca stapaneste subiectele economice. Practic, a vorbit pe limba celor care se uita la CNN.
Nu stiu de ce mi-am adus aminte de campaniile electorale, in care Basescu isi pregatea temeinic interventiile si alegea cu grija canalul prin care isi transmitea mesajul. Doar nu candideaza, sa zicem, la sefia NATO. Ar fi fost o emisiune utila, datorita influentei pe care o are CNN in mediile politice internationale.