Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare" va fi modernizat până în mai 2014. La ora actuală, pe piata aeroportului pot ateriza şi decola doar avioane până în 30 de tone, iar după modernizare vor putea veni şi avioane de 150, chiar 200 de tone. Asta înseamnă că în locul actualelor aeronave ATR, la Suceava vor putea decola şi ateriza avioane de mari dimensiuni, capabile de zboruri la mare distanţă, de tipul Boeing-urilor 737-747.
Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare" va putea fi modernizat până în luna mai a anului 2014. Acesta este termenul final până la care vor putea fi efectuate lucrările ample dintr-un proiect depus la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi pentru care există cofinanţare europeană. Semnarea contractului rămâne o chestiune de timp, nemaifiind niciun impediment major în această direcţie, ci simple chestiuni birocratice, ce ţin de organizări de personal şi la unitatea de implementare a proiectului.
Ceea ce este cert e faptul că mobilizarea pentru acest proiect este notabilă iar finalizarea procedurilor de atribuire a contractului de execuţie a lucrărilor va fi făcută în cursul anului viitor, după semnarea contractului de finanţare, ce va avea loc, cel mai probabil, în acest an. Complexitatea lucrării va fi una deosebită, având în vedere că se doreşte ca pe toată durata extinderii, lărgirii şi modernizării pistei actuale să nu se oprească activitatea, cu alte cuvinte să poată decola şi ateriza avioane de genul celor care aterizează acum.
Până în prezent, starea deficitară a pistei permite ca avioanele care pot ateriza în condiţii de siguranţă la Suceava să aibă maxim 30 de tone. Un exemplu în acrest sens sunt avioanele ATR 72, folosite în prezent de TAROM pentru cursele zilnice de la Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare" la Aeroportul Internaţional „Henry Coandă". ~n schimb, cel târziu din mai 2014 - termenul e