Parizienii pot vizita în aceste zile, ne spune Le Monde, o expoziţie dedicată marelui scupltor român Constantin Brâncuşi. La Muzeul Naţional de Artă Modernă (Centre Pompidou) mai multe camere au fost aranjate pentru a semăna cu atelierul sculptorului; printre ele şi o cameră obscură pentru că, ne spune cotidianul francez, Brâncuşi a lăsat moştenire la moartea sa nenumărate gravuri dar şi multe negative de fotografii sau filme.
Le Monde afirmă că Brâncuşi a stâpânit cu aceeaşi măistrie cu care stăpânea lemnul sau bronzul şi tehnicile fotografice sau cele de filmare. Unghiuri inedite, cadre interesante, negative, pozitive – toate ne demonstrează că sculptura lui Brâncuşi se continua şi prin aceste mijloace, cu atât mai mult cu cât majoritatea imaginilor ne arată frânturi din atelierul său, sculpturile sale. Un film cu totul şi cu totul special: realizat prin fereastra unui tren, în anii 1937-1938, el ne arată etape din procesul instalării la Târgul Jiu al Coloanei Infinitului.
Expoziţia "Brancusi Film Photographie, Images sans fin” este deschisă la Centrul Pompidou până la 12 septembrie.
Parizienii pot vizita în aceste zile, ne spune Le Monde, o expoziţie dedicată marelui scupltor român Constantin Brâncuşi. La Muzeul Naţional de Artă Modernă (Centre Pompidou) mai multe camere au fost aranjate pentru a semăna cu atelierul sculptorului; printre ele şi o cameră obscură pentru că, ne spune cotidianul francez, Brâncuşi a lăsat moştenire la moartea sa nenumărate gravuri dar şi multe negative de fotografii sau filme.
Le Monde afirmă că Brâncuşi a stâpânit cu aceeaşi măistrie cu care stăpânea lemnul sau bronzul şi tehnicile fotografice sau cele de filmare. Unghiuri inedite, cadre interesante, negative, pozitive – toate ne demonstrează că sculptura lui Brâncuşi se continua şi prin aceste mijloace, cu atât mai mult cu cât majoritatea imagin