Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) este instituţia care poate influenţa orice licitaţie publică reclamată, prin acceptarea sau respingerea unei contestaţii depuse de către o firmă, pe o piaţă a achiziţiilor publice care reprezintă în jur de 15% din PIB-ul României.
Avertismentul, inclus într-un document confidenţial obţinut de MEDIAFAX, a fost transmis direct de către Klaus Wiedner, Şeful Unităţii de Legislaţie privind achiziţiile publice din cadrul Direcţiei Generale Piaţa Internă şi Servicii (DG Markt), printr-un e-mail transmis la 4 octombrie.
Atenţionarea face referire la un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea legislaţiei achiziţiilor publice, prezentat la finele lunii septembrie de MEDIAFAX, care stabilea că şeful Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ar urma să nu mai fie ales prin vot secret de membrii Consiliului, ci numit direct de Parlament, cu drept de a interveni în componenţa completelor de analiză a dosarelor. Consiliul ar urma să fie condus de un preşedinte numit dintre membrii săi de către Camera Deputaţilor şi Senat întrunite în şedinţă comună, la propunerea comisiilor parlamentare de specialitate ale celor două Camere, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi.
Comparativ, legislaţia actuală stabileşte că preşedintele CNSC este ales dintre şi de către membrii Consiliului prin vot secret, cu majoritate absolută.
Conform proiectului, contestaţiile depuse la licitaţii ar urma să fie soluţionate prin complete a căror specializare "să fie determinată de sediul autorităţii contractante, obiectul achiziţiei publice sau valoarea estimată a acesteia", iar componenţa completelor va putea fi stabilită şi modificată de către preşedintele Consiliului. O astfel de prevedere, dacă va fi aprobată, ar urma să excludă principiul repartizării aleatorii a dosarelor de achi