Ultimele două vapoare care arborează pavilionul românesc la catarg, feriboturile „Eforie" şi „Mangalia", au fost ancorate în septembrie anul trecut în cimitirul de nave din portul Constanţa Sud-Agigea şi cel mai probabil, vor ajunge să fie tăiate la fier vechi. Echipajele sunt neplătite de un an de zile, iar repunerea în exploatare a acestor două nave costă peste 1,6 milioane euro.
CFR Marfă, bomboana de pe coliva terminalului feribot
Ca o ironie a sorţii, chiar în timp ce feriboturile erau mutate cu scandal din terminalul Constanţa Sud-Agigea în parcul rece, pentru că echipajele nu au vrut să participe la această manevră, la ministerul de resort se cocea un proiect de act normativ. Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern al Ministerului Transporturilor publicat în toamna lui 2011, CFR Marfă va fuziona prin absorbţie cu CFR Ferry-Boat, pentru simplificarea procesului decizional şi reducerea costurilor, măsură asumată în acordul cu Fondul Monetar Internaţional.
„Scopul fuziunii este de a simplifica procesul decizional, de a fluidiza procesul de execuţie şi de a reduce costurile administrative, prin formarea unei structuri unice în care să fie angrenate toate resursele societăţilor implicate. Ţinând cont de faptul că CFR Marfă deţine controlul asupra societăţilor ce urmează a fi absorbite, structura economică a grupului de societăţi comerciale nu va suferi modificări substanţiale", se arată în nota de fundamentare publicată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
CFR Marfă va prelua toate datoriile CFR Ferry-Boat. CFR Ferry-Boat s-a desprins ca societate independentă de CFR Marfă în 2007, însă acest lucru nu a ajutat cu nimic la ameliorarea situaţiei economice a agenţiei feribot. De la înfiinţarea TMC CFR Ferryboat SA şi până în prezent, agenţia nu a înregistrat profit. Din punct de vedere strict contabil, utilizarea nave