Germanii raman singuri la varful clasamentului celor mai mari retaileri, pentru ca odata cu preluarea retelei de discountere Plus grupul LIDL & Schwarz, care detine la nivel local si hipermarketurile Kaufland, ajunge la vanzari mai mari decat Carrefour la nivel local.
La cinci ani de la intrarea pe piata cu reteaua Kaufland, grupul detinut de familia Schwarz ii devanseaza pe francezii de la Carrefour, care in 2001 deschideau primul hipermarket din Romania.
Carrefour a raportat anul trecut afaceri de 1,13 miliarde de euro in Romania. Spre comparatie, cele doua retele detinute in prezent de Schwarz, Kaufland si Plus, au realizat in 2009 vanzari de aproximativ 1,3 miliarde de euro, potrivit estimarilor ZF, din care 369 mil. euro reprezinta cifra de afaceri raportata de Plus. Retailul alimentar modern este estimat la aproape 8 mld. euro.
Este pentru prima data cand un retailer cu discount ajunge atat de sus in ierarhia marilor lanturi de magazine active in Romania, pe care "piesele de rezistenta" erau pana anul acesta hipermarketurile. Mai mult, datorita celor sase unitati noi anuntate pentru acest an de Kaufland, grupul LIDL & Schwarz ar putea ajunge la finele lui 2010 la distanta foarte mica de Rewe, operatorul retelelor Selgros Cash & Carry, Billa si Penny Market, cu afaceri de 1,5 - 1,6 miliarde de euro.
Cu toate ca apartin aceluiasi grup, in prezent LIDL si Kaufland activeaza in Romania ca doua companii independente - fiecare firma are propria cladire de birouri si propriul centru logistic. Este posibil ca acest mod de operare sa continue si dupa integrarea Plus, cele doua retele fiind operate si la nivel international in mod independent. Retailerii de pe piata vad chiar o canibalizare a celor doua branduri. "Nu cred ca LIDL va avea o centrala de achizitii comuna cu reteaua Kaufland, pentru ca magazinele LIDL mizeaza mult pe produsele marci