Foarte rar mi s-a intamplat sa fiu de acord cu politicile Ministerului Educatiei, dar si mai rar cu initiativele dnei ministru Ecaterina Andronescu.
Dupa cate critici a primit o apreciere intarziata prinde bine!
Noua structura si organizare a Bac-ului, intrata in vigoare anul acesta, prin OUG 97/2009, este mai buna, din urmatoarele motive:
1. Ii degreveaza pe elevi de sarcina de a sustine 6-7 probe in 10 zile. Ceea ce era enorm. Acum vor sustine trei probe de evaluarea competentelor:
* lingvistice de comunicare orala in limba romana (15-19 februarie)
* digitale - de utilizare a calculatorului (19-29 aprilie)
* lingvistice intr-o limba moderna (31 mai-4 iunie)
Plus alte trei probe scrise la vara, in iunie-iulie, dar fara examenul la sport, care a starnit atatea controverse.
Fiind rarefiate, probele de competente pot fi mai bine pregatite, fara stres si buimaceala inerenta probelor care se succed zilnic.
2. Nu au o miza foarte mare. La aceste probe de competente nu se pun note, nici admis/respins, ci se stabilesc doar "niveluri" de competente lingvistice in comunicarea orala in limba romana, in comunicarea intr-o limba moderna, respectiv in utilizarea computerului. Adica rezultatele acestor examinari nu te pot impiedica sa participi la Bac-ul propriu-zis din iunie-iulie, (doar in cazuri extreme, cand nu deschizi gura deloc!), nu contribuie la media generala, care la randul ei este criteriu de intrare la multe facultati.
3. Se aliniaza curentului european din care s-au inspirat, iar rezultatele sunt recunoscute in Uniunea Europeana. De asemenea, pentru cine poseda deja anumite certificate europene de recunoasterea competentelor, acestea pot fi echivalate si posesorii lor pot sa nu mai sustina anumite probe.
Luni se sustine prima proba, aceea de evaluar