Fotbalul, Jocurile Olimpice, alegerile, fondurile structurale ce vor fi atrase de Romania, oportunitatile oferite de piata europeana, dar si instabilitatea economica se vor numara printre cele mai importante evenimente interne si internationale care vor afecta piata publicitatii din Romania pe parcursul acestui an, sunt de acord specialistii din industrie.
Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:
Previziunile s-au adeverit, SUA a intrat in recesiune economica in acest an, iar alegerile din SUA vor intretine starea de nesiguranta a oamenilor. Aceste evenimente vor avea un impact substantial asupra pietei de publicitate din Romania. Dezvoltarea pietei va fi influentata de fondurile structurale care intra in tara.
Octav Popescu - Managing Director Initiative:
Euro 2008, deprecierea leului, inflatia pretului la utilitati, imaturitatea/ instabilitatea politica, bursa si piata imobiliara. Toate acestea vor influenta, pe de o parte, consumul, iar pe de alta parte, bugetele de publicitate si influxul de investitii.
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
Un eveniment cu impact major asupra dinamicii pietei de media este Campionatul european de fotbal Euro 2008, care va insemna o crestere a audientei TV nu numai pe statia nationala, ci si pe celelalte statii si volume mai mari de vanzari in special pe TV, presa si internet.
In spatele Jocurilor Olimpice se vor investi sume impresionante la nivel international si se vor dezvolta proiecte inovative de mare anvergura de catre partenerii worldwide ai acestora iar acestea se vor reflecta si in activitatea brandurilor respective pe piata locala.
In general, anii in care au loc astfel de manifestari sportive sunt ani foarte intensi pentru industria de comunicare iar volumul investitiilor creste chiar si in pietele care au o evolutie liniara in ceilalti ani.
In