Dupa Locarno, filmul "Maria" - premiat la Costinesti Sambata seara, Costinestiul, legendara statiune a tineretului de pe malul marii, era patria manelelor si a muzicii dance. Zgomotele stridente, eliberate din imensele boxe ale nenumaratelor discoteci, se impleteau prin aer intr-o galagie de nedescris. Fascicule de lumina, alba sau colorata, provenind de la aceleasi discoteci, baleiau cu repeziciune cerul in ritmul muzicii. In mijlocul acestei "placute" atmosfere de petrecere, in amfiteatrul statiunii, un proiector anemic arunca, greu, pe un ecran, imaginile unui film, in timp ce sunetul era, din cauza galagiei, dar si a calitatii slabe a instalatiei, aproape ininteligibil. In fata ecranului, un public eterogen profitase de intrarea libera si ocupase putin mai mult de jumatate dintre banci. O parte a acestuia s-a dovedit nu atat iubitor de film, cat iubitor de Adrian Copilul Minune, caci, la aparitia acestuia in "Furia", a izbucnit in urale, iar in "timpii morti", cand Adi nu canta, cativa se alergau printre spectatori, batandu-se cu o sticla de plastic. Era cea de-a treia seara a Festivalului Tinerilor Realizatori de Film de la Costinesti, organizat de Fundatia Amfiteatru, sub obladuirea Ministerului Culturii si Cultelor, eveniment ce se vroia reinvierea unei traditii in cinematografia noastra. Ceea ce se prefigura insa a fi un festival improvizat in graba s-a dovedit un experiment nereusit, din doua cauze principale: Costinestiul nu mai are acelasi public ca in vremea de aur a festivalului (predominant acum fiind manelistul, nu studentul sau intelectualul), iar selectia filmelor a fost mai mult decat discutabila. Aceasta din urma a reunit productii de lung-metraj aparute pe parcursul a nu mai putin de trei ani, de la "Marfa si banii", lansat in 2001 (si nu in 2002, cum gresit era prezentat in pliante), pana la "Maria", filmul lui Calin Netzer, recent premiat la Loc