Grupul Renault, proprietarul Dacia, încearcă să obţină aprobările necesare pentru a construi automobile în China. Francezii au ajuns la un acord cu Dongfeng Motor, partenerul actual al Nissan, transmite Reuters.
"Avem un acord cu Dongfeng pentru ca Renault să vină în China. Colaborăm cu oficialităţile", a declarat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, la Salonul Auto de la Detroit.
Ghosn a arătat că Renault speră să primească avizele necesare până la 30 ianuarie, dată după care Beijingul se pregăteşte să ia măsuri pentru a îngreuna investiţiile străine în producţia locală de autovehicule.
Implementarea acordului cu Dongfeng ar creşte semnificativ cota alianţei Renault-Nissan în producţia de autoturisme a Chinei, de la 6,2% în prezent.
El a arătat că maşinile produse în China vor fi destinate exclusive pieţei din această ţară.
Ghosn a mai afirmat la Detroit că Nissan anticipează creşterea cotei de piaţă în SUA în acest an, deşi rivalii japonezi Toyota şi Honda îşi revin rapid după deficienţele de producţie cauzate de dezastrul natural din Japonia din martie 2011.
Cutremurul devastator şi valul tsunami din nord-estul Japoniei au afectat Nissan în mai mică măsură decât concurenţii japonezi, ajutând compania să-şi crească prezenţa pe piaţa americană la 8,2% anul trecut, de la 7,8% în 2010. În acelaşi timp, Toyota a pierdut 2,3 puncte din piaţă, coborând la 12,9%.
Consiliul de Administraţie al Nissan ar trebui să aprobe în curând o investiţie într-o nouă fabrică în Mexic, deoarece capacitatea existentă de producţie din America de Nord se apropie de saturaţie, a mai spus Ghosn, precizând că este o chestiune de "câteva săptămâni".