Scandalul declansat de filmuletele realizate pentru promovarea imaginii României în strainatate a ajuns la procurorii anticoruptie care au început urmarirea penala pe numele a sase persoane de la Scandalul declansat de filmuletele realizate pentru promovarea imaginii României în strainatate a ajuns la procurorii anticoruptie care au început urmarirea penala pe numele a sase persoane de la fosta Autoritate Nationala pentru Turism. DNA verifica modul în care s-a desfasurat licitatia pentru realizarea a cinci videoclipuri pentru promovarea României.
Firma câstigatoare Smart Advertising a primit 1,3 milioane de euro, iar videoclipurile nu au fost niciodata difuzate, mai ales ca unul dintre ele continea un spot absolut naucitor – “Haideti sa muscam o bucata din România”. Alte doua firme participante la licitatie au fost eliminate desi pretul cerut de acestea pentru realizarea videoclipurilor era de aproximativ cinci ori mai mic decât cel solicitat de Smart Advertising. ANT a încheiat cu firma câstigatoare un contract valabil numai sase zile, între 21 si 27 decembrie 2006.
DNA a perchezitionat calculatoarele
De altfel, DNA a obtinut mandate de perchezitie, la finele lunii trecute, de la Judecatoria Sectorului 1, pentru “a intra” în calculatoarele lui Traian Iorgulescu, precum si a membrilor Comisiei de licitatie Crina Alexandra Chiriac, Elena Sorina Paul, Mirela Puscoi, Cristina Motorga (fosta sefa a Deparatemntului de Promovare al ANT – n.r.) si Ileana Vladoiu.
“Perchezitionatii” erau însarcinati cu primirea produselor pentru care s-au platit 1,3 milioane de euro din banii statului. In final, filmuletele nu au mai fost difuzate, întrucât chiar cei care atribuisera contractul au realizat ca acele videoclipuri nu aveau nicio legatura cu promovarea României peste hotare. Mai mult, filmuletele nu aveau…sonor. Culmea e