Constructorul roman de automobile Dacia va primi in 2012-2013 baterii Rombat micro hibrid 1 pentru masini echipate cu sistemul Start&Stop, care opreste motorul cand stationam la semafor sau in aglomeratie si il reporneste atunci cand calcam ambreiajul, spun managerii producatorului de acumulatori auto Rombat Bistrita.
Sistemul Start&Stop reduce consumul de carburant si emisiile de CO2. Acest sistem a aparut pentru prima data in 2008 la autoturismele BMW, iar in 2009 la Mercedes-Benz.
Producatorul de acumulatori auto Rombat Bistrita va livra 50.000 – 100.000 de baterii micro hibrid anul viitor si 600.000 de unitati in 2015.
Rombat va investi anul acesta 16 milioane de euro in extinderea unitatii de productie din Bistrita cu o hala pentru baterii micro hibrid 1 (sistem Start&Stop) si 2 (sistem Start&Stop si frana regenerativa). Productia acestor baterii va incepe in 2012.
1. Sunteti dispusi sa platiti in plus pentru tehnologia Start&Stop? Da Nu Depinde de pret. 2. Considerati ca Dacia va avea cereri pentru masini cu sistemul Start&Stop? Da Nu
In anul 2015, circa 80% din autoturismele comercializate pe piata europeana vor avea tehnologie micro hibrid, intre 10 si 17 milioane de masini.
Anul trecut, Rombat a vandut 2,13 milioane de baterii, iar pentru 2011 si-a propus sa livreze 2,26 milioane de unitati. Compania a prognozat pentru anul acesta afaceri de 74,6 milioane euro, cu peste 10% mai mari fata de 2010.
Actionarul majoritar al companiei este firma Rombat Invest Bistrita, cu o participatie de 58% din titluri. Rombat Invest Bistrita este controlata de 50 de persoane fizice, cele mai mari pachete fiind detinute de Dorel Goia (29,54%) si Ioan Repede (8.03%), acesta fiind si presedintele Consiliului de Administratie al Rombat.
Rombat, care are o cota de piata de 65% in Romania, potrivit datelor proprii, exporta 54%