Bannerele cu logouri sau mărci din universul virtual reprezintă o sursă importantă de venituri pentru firma Sony Cei mai mulţi editori de jocuri video sunt interesaţi să facă bani din
Bannerele cu logouri sau mărci din universul virtual reprezintă o sursă importantă de venituri pentru firma Sony
Cei mai mulţi editori de jocuri video sunt interesaţi să facă bani din reclamele plasate în decorul virtual. Sony îşi rezervă partea leului din acestă piaţă: pentru a-şi focusa publicitatea pe cele mai vandabile produse, firma niponă a încheiat un parteneriat cu grupul american Nielsen, specializat în măsurarea audienţei.
Nielsen va aduna datele obţinute de la un eşantion de 12.000 de familii de americani care deţin console de joc. Scopul este aflarea celor mai eficiente metode de promovare în universul Playstation Home, scrie "Financial Times".
Această reţetă a fost exploatată de Hollywood în filmele sale, ultima producţie de marcă, "Ocean 13", fiind o publicitate uriaşă la Samsung. Problema cu care se confruntă editorii de jocuri este ca experienţa jucătorului să nu fie afectată de plasarea vizibilă a mărcii sau logoului în contextul virtual. Jocurile de sport sau cursele de maşini se pretează foarte bine la acest mijloc de promovare.
În asemenea game-uri, prezenţa bannerelor publicitare este mai mult decât necesară, absenţa lor fiind considerată "destabilizatoare" şi "nerealistă" pentru majoritatea jucătorilor, după cum relevă studiile Nielsen. În jocurile de acest gen, publicitatea este, dacă nu gratuită, cel mult modică - vezi cazul jocului de curse "Trackmania Nations". În "CounterStrike", care beneficiază şi de un campionat modial on-line, este suficientă - şi foarte eficientă - expunerea mărcii pe spatele sau lateralele unui camion.
Soluţii simple pentru probleme complicate
În "World of Warcraft", procedeul este mai comp