Personaje ale mitologiei latine, revizitate in irizarile unui cromatism ardent si in posturi de agape patriciene, populeaza, de aproape un deceniu, pictura Doinei Botez (n.1951). Si asta se intampla tocmai in peninsula italica, la o artista cu dubla apartenenta culturala, romano-italiana.
De la tondo-ul de peste patru metri, dedicat boltii de veche crama de la centrul cultural Avellino-Napoli (2000), pana la marea expozitie de la Galeria Nationala din San Marino (2003), Doina Botez iradiaza, ca nume artistic, dinspre Roma spre toate urbele Italiei. Astfel, la sfarsitul lui 2007, reflectiile ei picturale asupra mitului lui Narcis au fost gazduite de galeria "Arena" din Reggio Calabria, una dintre galeriile care o reprezinta in prezent.
Graficiana si ilustratoare consacrata in mediul bucurestean si in selectul club de creatori de la "Animafilm", Doina Botez a ales calea exilului la cumpana schimbarilor din '89. Ilustrase celebrul - de acum - Arpagic al Anei Blandiana, carte pentru copii care iritase cenzura paroxistica: autoarele nu mai aveau dreptul la semnatura. Plecata cu o expozitie la Roma, si cu gandul amar al exilului (in noiembrie 1989), artista va vedea Revolutia romana la televizor! De atunci se intoarce de mai multe ori pe an si cunoaste pulsul galeriilor bucurestene.
Libertatea, fara nuanta azilantului, pe de-o parte, si lumina propriu-zisa a Mediteranei au insemnat pentru Doina Botez definitivarea celei de a doua vocatii, pictura in ulei. O dextera a laviului colorat si a miceliului prefigurativ din reveria finei linii va ataca, cu o pofta carnala, elasticitatea panzei. Pictorita asterne straluciri de pasta in alunecarile cutitului de paleta. Revine razuind, lasa atingeri alburii sau sarje gestuale de culori tari care confera densitati minerale, de perete vechi, scenelor sale cu amintiri din Ovidius si Suetonius.
Doina Botez