CE SE INTAMPLA LA COMPANIA NATIONALA DE AEROPORTURI BUCURESTI? Sursa imagine: Dan Cristian Popescu
Doamnelor si domnilor deputati,
Ca om de dreapta, cu puternice valori liberale, am sustinut si sustin cu fermitate managementul privat al companiilor de stat. Insa, in spatele acestei incercari de eficientizare si rentabilizare a companiilor de stat se pot consolida diverse retele si gasti deloc straine de factorul politic.
La Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza aeroporturile Otopeni si Baneasa, guvernarea USL a numit in luna mai un director general in persoana domnului Liviu Radu, despre care se pot spune si specula multe, numai ca ar fi potrivit pentru aceasta functie nu.
De altfel, desi au trecut 4 luni, actualul „manager privat” al CNAB nu a facut inca public planul de management al companiei. Sa fie secret de stat? Sau poate ca are scuza ca a fost perioada de vacante?
Acum cateva zile, dupa ce a revenit de prin vacante, domnul Liviu Radu a trecut la modificarea, la ceas de seara, a organigramei conducerii CNAB. Cum? In stilul romanesc. Punand in functii de conducere diversi prieteni de casa.
Toate acestea se intampla in contextul in care la CNAB se pare ca se pregateste, cu ajutorul unei hotarari de guvern data in vara (HG 585 din 30 iulie 2013), un posibil „gheseft” cadou pentru o firma apropiata: societatea Romairport SRL va putea sa obtina fara licitatie un contract de aproximativ 56 de milioane de euro pentru repararea unei piste de aeroport de 3,5 kilometri.
Ce sa mai asteptam? Sa se faca cazinouri prin aeroport?
Doamnelor si domnilor deputati,
Avand in vedere aceasta situatie, am inaintat in cursul zilei de ieri o intrebare catre domnul prim-ministru Victor Ponta si o interpelare catre domnul secretar de stat de la Ministerul Transporturilor, domnul Nicus