Festivalul George Enescu şi mai multe companii specializate în inovarea tehnologiilor pentru cultură vor reprezenta România, care are statutul de ţară invitată, la ediţia de anul acesta a Lucca Beni Culturali (Lu.Be.C.), informează Mediafax.
Evenimentul destinat promovării patrimoniului cultural şi inovaţiei tehnologice pentru cultură şi marketing teritorial se va desfăşura la Lucca, în Italia, în perioada 18 - 20 octombrie, sub înaltul patronaj al preşedintelui Republicii Italiene.
România va fi reprezentată prin Festivalul şi Concursul Internaţional "George Enescu", compania ReadForward, specializată în soluţii tehnologice pentru sectorul cultural, agenţia Eroii de Joi, specializată în branding pentru proiecte culturale şi educaţionale, precum şi de Oma Vision, în calitate de partener internaţional al evenimentului.
Spaţiul dedicat României va arăta cum a evoluat Festivalul Enescu, de la un eveniment de muzică clasică, creat în 1958, în memoria marelui compozitor român al cărui nume îl poartă, la un brand cultural de ţară. De asemenea, vor fi prezentate în premieră informaţii despre ediţia a XXI-a a festivalului, care va avea loc în septembrie 2013, precum şi aplicaţii tehnologice pentru produse culturale.
Întâlnirea internaţională Lu.Be.C. 2012 va consta în dezbateri, seminarii, ateliere şi prezentări ce vor propune strategii de intervenţie şi axe de colaborare cu scopul de a stimula dialogul şi schimbul de idei pe teme legate de patrimoniul cultural, tehnologie şi turism.
Tot în cadrul evenimentului va avea loc Lu.Be.C. Digital Technology, o expoziţie dedicată inovaţiei digitale şi tehnologice aplicate patrimoniului cultural şi marketingului teritorial.
"Am gândit participarea la această manifestare pentru a demonstra că România are atât bunuri culturale de valoare internaţională, cât şi experţi în tehnologii novatoare, branding