După numai patru zile, spotul tv a fost interzis pentru că îi îndeamnă pe copii să fie „şmecheri”. Consiliul consideră că reclama este o instigare la adresa copiilor. Agenţia CAP, autoarea clipului, respinge acuzaţiile, propunând o alimentaţie sănătoasă. Sub sloganul „Mâncatul prost şi-a găsit naşul”, reclama la marca de caşcaval îl arată pe personajul Toni Delaco intrând furios într-o clasă cu elevi, cerându-le autoritar să-i arate ce gustări au în pacheţele. Copiii scot tot ce au de mâncare, iar Toni începe să le arunce la gunoi, sfătuindu-i pe acelaşi ton: „Mâncaţi brânzeturi! Conţin calciu şi vă ajută să creşteţi mari”.
Membrii CNA au considerat că această reclamă afectează dezvoltarea morală a minorilor şi au somat spotul să intre în legalitate. „Cred că este o instigare directă adresată unor copii. Ca să nu mai vorbim de îndemnul de a fi şmecher în România”, a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, în cadrul şedinţei de marţi. Dan Grigore şi Ioan Onisei, membri CNA, au criticat, la rândul lor, clipul.
Raluca Feher, senior copywriter la CAP, agenţia care a realizat spotul, a declarat: „Copiii nu învaţă din reclama Delaco să fie şmecheri. Dacă vor să crească mari, ei trebuie să mănânce brânzeturi. Acesta este mesajul reclamei.”
Reclamele CAP nu au priză la CNA
Feher respinge criticile CNA, adăugând că şmecheria se învaţă din programele tv „cu manechine, cântăreţe analfabete şi manelişti care batjocoresc imnul ţării”. Ea precizează că în acest spot copiii nu sunt instigaţi să cumpere produsul, ci doar să consume brânzeturi.
„Trebuie să fii răuvoitor să ignori mesajul lui Toni Delaco, care atrage atenţia asupra alimentaţiei infecte a şcolarilor, care ronţăie în pauze tot soiul de chimicale. Despre acestea CNA nu a zis nicio vorbă”, declară Raluca Feher.
La rândul său, Romulu