Mai toţi angajatorii cunosc, sau ar trebui să ştie, că, în urmă cu o lună, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov a renunţat la administrarea carnetelor de muncă. La acea dată, dar şi în multe alte rânduri, inspectorii au transmis societăţilor comerciale să-şi trimită reprezentanţii pentru a ridica actele de muncă ale angajaţilor. În ciuda acestui fapt, puţini s-au conformat. „În 75% din cazuri, angajatorii nu s-au prezentat la termenul stabilit, pentru ridicarea carnetelor. Tocmai de aceea o să mergem în control pentru a vedea ce s-a întâmplat, de ce nu au ajuns la sediul nostru. În aceste cazuri, ei riscă şi sancţiuni”, a declarat Dan Suciu, inspector-şef adjunct pe Relaţii de Muncă.
Odată cu eliberarea cărţilor de muncă, o parte din activitatea ITM va fi decongestionată. Personalul care se ocupa cu gestionarea carnetelor va fi „reorganizat”. „Nu avem o situaţie clară în ceea ce priveşte disponibilizarea personalului, dar pentru că de la 1 ianuarie nu mai păstrăm cărţile de muncă, vom face o oarecare reorganizare a instituţiei”, a declarat Bogdan Roman, inspector şef ITM. Mai toţi angajatorii cunosc, sau ar trebui să ştie, că, în urmă cu o lună, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov a renunţat la administrarea carnetelor de muncă. La acea dată, dar şi în multe alte rânduri, inspectorii au transmis societăţilor comerciale să-şi trimită reprezentanţii pentru a ridica actele de muncă ale angajaţilor. În ciuda acestui fapt, puţini s-au conformat. „În 75% din cazuri, angajatorii nu s-au prezentat la termenul stabilit, pentru ridicarea carnetelor. Tocmai de aceea o să mergem în control pentru a vedea ce s-a întâmplat, de ce nu au ajuns la sediul nostru. În aceste cazuri, ei riscă şi sancţiuni”, a declarat Dan Suciu, inspector-şef adjunct pe Relaţii de Muncă.
Odată cu eliberarea cărţilor de muncă, o parte din activitatea ITM va fi decongestion