Reporterul EVZ a testat noul model în această săptămână. Sursa: Mazda
În 2008, piaţa europeană a SUV-urilor non-premium a însumat 1,1 milioane de unităţi. Două treimi din acestea au fost echipate cu motoare diesel. Mazda a înţeles - în sfârşit - cum merg lucrurile şi a introdus în oferta singurului său model din acest segment propulsia pe motorină.
Am testat noul motor, săptămâna aceasta, cu prilejul evenimentului de lansare a faceliftului Mazda CX-7 organizat în Austria, la Kitzbuehel. Unitatea 2.2 CD (173 CP) se alătură vechiului 2.3 DISI (260 CP) pe benzină. Ambele agregate respectă normele de poluare Euro 5 şi pot fi înscrise în circulaţie, până la sfârşitul anului, fără plata taxei de primă înmatriculare.
Suma minimă necesară achiziţionării un CX-7 cu noul motor turbodiesel este 28.290 de euro (cu toate taxele incluse), acesta fiind şi preţul de intrare în gamă - unitatea pe benzină mai este oferită doar în echiparea de top.
CX-7 era deja unul dintre cele mai arătoase SUV-uri compacte de pe piaţă (Mazda se referă la el ca la un crossover). Faceliftul operat de constructorul japonez nu a schimbat prea multe din punct de vedere estetic, dar nici nu era nevoie pentru ca avantajul deţinut, din acest punct de vedere, asupra unor modele precum Honda CRV, Mitsubishi Outlander, Subaru Forester sau Toyota RAV4 să fie păstrat.
Cea mai notabilă este apariţia noii grile de radiator cu cinci laturi - detaliu comun tot mai multor modele actuale din portofoliul Mazda. Interiorul a fost remodelat în partea frontală, pentru a face loc display-ului aferent nou-venitului sistem de navigaţie.
Echipamente din belşug
CX-7 este disponibil pe patru niveluri de echipare - Emotion, Challenge, Revolution şi Revolution Top -, toate cu tracţiune integrală (cu control actriv al distribuţiei cuplului)